Kindernevendienst

Beste kinderen, ouders, verzorgers, opa’s en oma’s,

Welkom op de pagina van de kindernevendienst! Wat leuk dat jullie een kijkje nemen. We vertellen jullie hier graag wat jullie tijdens de kindernevendienst van ons kunnen verwachten.

• Wanneer en waar is er kindernevendienst:

Iedere zondag tijdens de kerkdienst is er kindernevendienst voor de kinderen van 4 tot en met 12 jaar. De kinderen beginnen de dienst in de kerk. Voor de eerste schriftlezing worden de kinderen naar voren geroepen. Er volgt een korte introductie op het thema en we zingen een lied. Hierna nemen we een lantaarn mee met het licht van de Paaskaars en daarmee gaan we naar onze eigen ruimte.

Tijdens de schoolvakanties is er geen kindernevendienst.

• Wat doen wij allemaal in de kindernevendienst:

In onze eigen ruimte gaan we samen bidden en een verhaal uit de bijbel lezen. We gebruiken de methode van Bijbel Basics. Het unieke aan Bijbel Basics is dat deze methode zowel de bijbel als het kind centraal stelt. Bijbel Basics blijft dicht bij de bijbelverhalen en biedt extra informatie aan bij de verhalen. Deze methode biedt ons daarnaast spelletjes, knutselwerken en doe-opdrachten voor kinderen van verschillende leeftijden.

Ondertussen hebben we gesprekjes over het verhaal dat we hebben gelezen. Meestal komen we tijd tekort! Tijdens de collecte komen we weer samen in de kerk. We vertellen in de kerk aan de gemeente wat we tijdens de kindernevendienst hebben gedaan. Op deze manier wordt de gemeente erbij betrokken en is het een mooi geheel.

• Projecten:
    Rondom Pasen en Kerst volgen we een project. Hier worden de kinderen actief bij betrokken. Zo worden er tijdens het Paasproject Palmpasenstokken door de kinderen gemaakt en met het Kerstproject voeren de kinderen vaak een Kerstmusical op.

Jullie zijn van harte welkom!

Hartelijke groet,

Team Kindernevendienst